9 listopada 2010

Krajanka serowo-orzechowa

Przepyszne ciasto, ale koniecznie musi poleżeć kilka godzin a najlepiej całą noc w lodówce. Zamiast orzechów pekan użyłam niesolonych orzechów ziemnych, które spisały się znakomicie.


Składniki:
2 szklanki płatków owsianych
2 szklanki orzechów nerkowca
2 szklanki mąki
1 i 3/4 szklanki cukru pudru (1 szklanka na masę orzechowo-owsianą, pozostałe 3/4 na ser)*
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 szklanka stopionego masła
450 g sera typu Philadelphia
2 duże jaja
łyżka soku z cytryny
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 filiżanki masy jabłkowej**

Łączymy mąkę, płatki, rozdrobnione orzechy, cukier, sodę z roztopionym masłem. Odkładamy z mieszaniny 1,5 szklanki (pójdzie na wierzch)a resztę wykładamy na spód formy wyłożonej pergaminem. Pieczemy ok 12-15 min w 180 stopniach.
Na niewielkich obrotach miksujemy ser z cukrem, gdy masa będzie już kremowa dodajemy po jednym jajku, następnie sok i ekstrakt. Lekko ostudzony spód smarujemy masą jabłkową, następnie masą serową a na wierch rozkruszamy masę orzechową-owsianą. Pieczemy około 40 min w 180 stopniach.

* użyłam 1,5 szklanki (1 na masę orzechową i pól szklanki na ser)
** masę jabłkową zrobiłam z dwóch podsmażonych a następnie zmiksowanych jabłek.


7 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że widzę serek kremowy w tym cieście, bo jak zobaczyłam tytuł i zdjęcie (na widok ciasta poleciała mi ślinka), to bałam się, że bezie twaróg - towar u mnie deficytowy. Na pewno zrobię, bo bardzo lubię takie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie w sernikach wole serki kremowe niż mielony twaróg. a co do ciasta to najlepsza jest ta kruszonka - pysznie smakuje jak granola

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisz mi prosze w jaki duzej formie pieklas.

    OdpowiedzUsuń
  4. w okrągłej formie o średnicy 24 cm

    OdpowiedzUsuń
  5. Upieklam z malymi modyfikacjami (orzechy wloskie + cukier demerara w bazie i kruszonce). Bardzo smaczne, aczkolwiek z 2 jablek musu wyszlo mi malo i prawie nie bylo ich czuc. A wiecej nie kupilam sugerujac sie Twoim przepisem. Z dwoch jablek naprawde wychodzi szklanka musu? :) Na pewno powtorze je, bo smaczne, tylko zrobie cienszy spod i dam wiecej jablek. :) I zdecydowanie lepsze po nocy w lodowce. Dziekuje za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z dwóch jabłek wyszły dwie małe filiżanki musu:) ale rzeczywiście warto zrobić go więcej bo bo był mało wyczuwalny w cieście, bardzo się ciesze, że smakowało!

    Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń