4 czerwca 2014

Muffinki wegańskie

To chyba najzdrowsze muffinki jakie kiedykolwiek jadłam, wyglądają jak sernikowe a nie ma w nich ani grama sera :)  Przepis znaleziony na kanale nissiax83.



Składniki na spód:
3/4 szklanki mieszanki orzechów ( np.nerkowce, laskowe, dynia, włoskie )
3/4 szklanki suszonych daktyli
szczypta soli

Składniki na masę "sernikową":
1 szklanka nerkowców wcześniej moczonych przez co najmniej 4 godziny
sok z jednej małej cytryny
1 łyżka ekstraktu waniliowego ( ja pominęłam)
1/2  szklanki oleju kokosowego
1/2 szklanki syropu z agawy ( ja użyłam miodu)
1-2 szklanki owoców* (maliny, truskawki, jagody)

Składniki na spód miksujemy razem, na klejącą masę i wykładamy jako spód muffinek w foremkach. Składniki na masę "sernikową" miksujemy na gładką konsystencje a połowę tej masy miksujemy z owocami. Na spód nakładamy łyżką masę białą a na nią kładziemy owocową, przyozdabiamy według uznania.  Po około 30 minutach pobytu w lodówce nadają się do jedzenia a najlepiej jak poleżą w niej przez noc.

Na zdrowie !


* użyłam ok. 6 sztuk truskawek
źródło: nissiax86


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz