23 listopada 2014

Polędwiczki wieprzowe z cydrem i jabłkami

Niesamowicie pyszny i szybki sposób na polędwiczki w kremowym sosie z cydrem, mimo że na początku podeszłam trochę sceptycznie do połączenia cydru ze śmietanką to efekt okazał się strzałem w dziesiątkę :)  Przepis z Kwestii Smaku.



Składniki:
1 polędwiczka wieprzowa
2 cebulki szalotki
1/2 łyżki masła i łyżka oleju
1/3 szklanki cydru
1/3 szklanki śmietanki kremówki 30 %
1 łyżeczka suszonego lub świeżego tymianku
opcjonalnie: 4 łyżki calvadosu lub 2 łyżki octu jabłkowego ( dałam octu)
świeżo mielony pieprz

oraz:
2 kwaśne i twarde jabłka
1 łyżka masła
1/2 łyżki cukru


Polędwiczkę oczyścić z błonek i pokroić na ok 1,5 cm plastry (ja kroiłam na niecały centymetr). Oprószyć solą i pieprzem. Cebulkę posiekać w drobną kostkę. Usmażyć około 1,5 minuty na maśle i oleju, przełożyć na drugą stronę i dołożyć cebulkę. Smażyć przez około 1,5 minuty. Następnie dodać calvados lub ocet, gotować około pół minuty, dodać cydr, śmietankę, tymianek i delikatnie zagotować. Dusić około 2-3 minuty, aż sos zgęstnieje. Doprawić solą. Podawać z jabłkami.

Jabłka obrać, pokroić w ósemki. Na patelni roztopić łyżkę masła i zrumienić z dwóch stron oprószone cukrem jabłka.

Źródło: kwestiasmaku.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz